4-7 jaar

Kinderen zijn dol op de Magic Box met zijn zelf samen te stellen menu en de leuke verrassing!

Hamburger, Cheeseburger of Chicken Dips

Kleine Friet

Kleine Softdrink, Vruchtensap, Capri Sun of Spa

Kinderijsje, Mini Yop, of Funny Fruit

De verrassing is altijd Magic!

en momenteel als cadeautje

Honkbalknuppel

Stickerboek

Strandbal

Rakets

8-11 jaar

Naarmate de kinderen groter worden, krijgen ze meer trek en verandert ook hun speelgedrag. Met de Fun Box verzekeren we je dat je oudere kinderen het net zo naar hun zin hebben als hun jongere broers en zusjes!

Hamburger, Chicken Dips, Giant, Cheeseburger, King Fish, of Chicken Filet

Kleine Friet

Kleine Softdrink, Vruchtensap, Capri Sun of Spa

Kinderijsje, Yop, of Funny Fruit

Een verrassing zo cool dat je vrienden jaloers zullen zijn!

en momenteel als cadeautje

Zonnebril

Lanyard

Draagtas

2021

50 jaar Quick: Golden Giant

Ter ere van onze 50ste verjaardag presenteerden we onze meest iconische burger in een gouden jasje... De limited edition GOLDEN GIANT!

Want: of het nu voor onze jubilee is of tijdens de grootse sportmomenten van zomer 2021: samen gaan we als Belgen voor goud. Laat het feest dus maar beginnen! 

En met de hand op ons hart (en met het water in de mond) zeggen we: “Wij zijn klaar voor nog eens 50 jaar!”

2021

50 jaar collekes

Hoera, 2021, da’s 50 jaar Quick! Om dat te vieren organiseerden we een designwedstrijd voor ál onze fans. De opdracht: toon je liefde voor onze iconische Giant op je eigenste manier, met een allersmakelijkst én iconisch ontwerp voor het iconische colleke van de Giant. We kregen meer dan 1.525 designs binnen en de 4 winnende ontwerpen werden – wat had je gedacht – natuurlijk onmiddellijk felbegeerde collector’s items.

2021

De Primeur, onze eerste "seizoensburger"!

Meer en meer mensen gaan bewust voor seizoensgroenten. Daarom brachten we in lente 2021 de Primeur, een overheerlijke burger vol kraakverse Belgische seizoensgroenten.  Knapperige blaadjes jonge spinazie in combinatie met frisse tomaten, heerlijke kruidenmayo, smeltende cheddar en een sappige beefburger in een lekker rodebietenbroodje… Mmmmmm! Iedereen was zo dol op de Primeur dat hij een enorm seizoen – euh – succes werd!

2021

De Patron steunt de Patrons

Als verdediger van de Belgische smaak waren we het aan onszelf verplicht om ook een burger te bedenken ter ere van onze Belgische bieren. Want wat is er nu beter dan zo’n Belgische pint geserveerd krijgen door een echte Patron? Daarom lanceerde Quick in februari 2021 de allereerste premium burger met een lekkere Belgische biersaus. Jammie! En omdat we ook de eigenaars van gesloten cafés wilden steunen in tijden van COVID-19, lanceerden we een promo-actie waarmee onze Patron ook dié Patrons een duwtje in de rug gaf.

2021

Click & Collect: digitaal bestellen, voor meer gemak en veiligheid.

Onze Quick-fans verdienen niet alleen de lekkerste producten, maar ze moeten ook op de nieuwste, makkelijkste manieren van hun Quick-lekkers kunnen genieten. Daarom waren we er als de kippenboutjes bij om Click & Collect te ontwikkelen voor onze MyQuick-app. Je bestelt vanaf nu vanuit de app waar en wanneer je wilt, betaalt in alle veiligheid online en je hoeft niet meer te wachten in de rij. Heerlijk makkelijk! En er komen nog meer nieuwe digitale toepassingen aan!

2020

Safe At Quick

Om onze fans tijdens de COVID-19-pandemie toch een beetje vreugde te bezorgen, hebben we er alles aan gedaan om er te zijn voor hen. We communiceerden doorlopend met onze klanten en lieten via het label Safe At Quick weten dat Quick 100% veilig was. Van zodra het kon gingen onze Drive en Take Out terug open en we zorgden ervoor dat onze werkprocessen gegarandeerd veilig en hygiënisch waren. Zo konden we onze klanten geruststellen en werd deze moeilijke periode voor iedereen weer wat draaglijker. En smakelijker.

2020

De favoriete smaak van alle Belgen

100% Belgisch sinds 2016 en nog altijd de favoriete smaak van alle Belgen.

Wij Belgen kunnen het onderling behoorlijk oneens zijn. Maar als er één ding is waarover we het absoluut wél eens zijn, dan is het onze liefde voor de Giant. Dus maakten we begin 2020 een typisch Belgische spot, met typische Belgische grapjes erin. En toch was hij speciaal, want het was de eerste tweetalige reclamespot op TV in België. 


2019

Quick Kiosks

Vanaf december 2019 kregen al onze Quick-restaurants de handige kiosken met digitale displays, waarmee je kan bestellen en betalen. Alle producten passeren de menu-revue, zodat kiezen makkelijker wordt dan ooit. Met onze kiosken breidden we onze digitale dienstverlening nog meer uit en maakten we bestellen heel eenvoudig. 

2019

Quick wordt Slow!

Een zware voet? Da’s totaal niet nodig als je om een burger gaat of er net eentje op hebt. Want hoge snelheid is vaak de oorzaak van verkeersongevallen. En omdat de meeste ongelukken in oktober en november gebeuren, en onze Quicks vaak aan toegangswegen liggen, vonden we dat we iets moesten doen. Dus veranderden we onze naam van “Quick” in “Slow”, een hele week lang. Om mensen bewust te maken dat te snel rijden niet OK is. Je zag onze nieuwe naam van heel ver op de snelwegen, hoog op de displays op de palen naast onze resto’s. Stof tot nadenken noemen we dat! 

2019

Quick is van ons!

Niet meer twijfelen! Quick is wel degelijk in Belgische handen. En daar hebben we keihard voor gevochten!

Leve onze belgitude, die we in onze TV-spot op speelse wijze demonstreren, met typisch Belgische humor.


2019

Een nieuwe look

Een compleet nieuw interieur, 100% in de look & feel van Quick, met onze eigen belgitude, iconische Giant en lokale verankering volop in de schijnwerpers. De Quick in Kapellen was de eerste die aan de beurt kwam en daarna kregen ook alle andere Quick-restaurants in België een volledige make-over. Het resultaat: een aangenamere Quick-beleving voor iedereen! 

2018

Jouw Quick. Jouw Smaak. Overal.

Waar wil jij je Quick graag geleverd krijgen? Thuis? In het park? Op het werk? Bij je oma? Wel, in 2018 was het zover! Je Quickske wordt vanaf dan overal geleverd door onze partners Deliveroo, Take-Away & UberEats. Jouw Quick. Jouw smaak. Waar en wanneer je maar wilt!

2018

MyQuick

Met de MyQuick-app lanceerden we in september 2018 een ontmoetingsplek, waar onze we onze fans vertellen over onze initiatieven, nieuwtjes en hen uitnodigen om onze Belgische producten te komen proeven. Je kan er ook genieten van exclusieve en gepersonaliseerde aanbiedingen. En last but not least: in MyQuick krijg je bij elke bestelling Q-points. Die kan je inwisselen tegen jouw favoriete Quick-producten. Heerlijk! 

2018

Het Belgische Icoon, ook in Veggie.

Bij Quick willen we er zijn voor alle Belgen, ook voor flexi- en vegetariërs. Daarom creëerden we een alternatief voor vlees en kip, dat nét zo lekker is. En sindsdien staat de Giant Veggie op het menu, de iconische vegetarische tegenhanger van onze iconische Giant!

2017

We zijn Formidable!

Voor een Belgisch merk als Quick kan een 100% Belgische burger natuurlijk niet ontbreken. Dus maakten we een formidabele burger: de Formidable, met ingrediënten uit ons eigen land: een krokant tijgerbroodje, 100% Belgisch rundvlees, een plakje Brugge Oud en als klap op de vuurpijl een licht gepeperde mayonaise van bij Pauwels. Mmmmh! Da’s pas Belgisch!


2016

Jouw Quick. Jouw Smaak.

De lokale verankering van Quick vertaalt zich in de nieuwe baseline ‘Jouw Quick. Jouw Smaak.’

En om dat bekend te maken, gaat het favoriete fastfoodrestaurant van de Belgen zelfs zo ver om in elke Quick een specifieke lokale hamburger aan te bieden, die overeenstemt met de smaak van de regio waar je ’m kan proeven.

2016

Quick. Made in Belgium.

Quick, het favoriete fastfoodmerk van de Belgen, wordt weer 100% Belgisch. Daardoor kunnen we ons ook 100% op ons eigen DNA focussen: een kwaliteitsvol Belgisch burgermerk zijn, dat aan de smaak van alle Belgen wil voldoen. We willen dicht bij onze klanten staan en dynamisch zijn, met een lokale verankering via “Jouw Quick. Jouw Smaak.”

Ons team is 100% lokaal (marketing en R&D) en leidt ons via innovatie en digitalisatie naar nieuwe horizonten. We zijn een van origine Belgisch merk, met de roeping om producten aan te bieden “met een Belgisch sausje”. Omdat we graag meenemen wat goed is, en dat béter willen maken. Voor jouw plezier!

2015

Ons logo

Het logo ondergaat een gedaanteverwisseling om bij te dragen aan de verspreiding van de nieuwe waarden van het merk: een 'morphing'-operatie voor een eenvoudiger en moderner logo dat meer impact heeft. De figuratieve suggestie van het huis verdwijnt om tot de belangrijkste identiteitskenmerken van het logo terug te keren, namelijk de initiaal 'Q' en de rode kleur. De vorm wordt vereenvoudigd tot een levendiger en veel dynamischer afgeschuind patroon. De initiaal wordt moderner en ronder. De oorspronkelijke rode kleur krijgt een verzadigder karakter.

2014

Grootste hamburgerketen van Europese oorsprong

Quick is nr. 1 op de markt van hamburgerrestaurants in België en Luxemburg en nr. 2 in Frankrijk.

2011

Quick Lab

Quick viert zijn 40-jarige bestaan en stelt een originele ervaring voor waarbij studenten en het merk van gedachten wisselen over de toekomst. Tweehonderd studenten van 10 scholen voor architectuur en toegepaste kunst in Frankrijk en België denken een semester lang na over de maatschappij van 2050 en de plaats die de hamburgerfastfood en Quick daarin innemen.

2009

Ons logo

Hetzelfde logo als dat van 1993 met de toevoeging van de vermelding "Je gaat voor zijn smaak" rechts naast de rode rechthoek.

2008

De smaak beter te leven

Oprichting van het Instituut Quick, de toekomstgerichte eenheid van de Groep, om acties van algemeen belang te voeren en mogelijke verbeteringen en ideeën rond nieuwe consumptiewijzen te bedenken en te testen. Het Instituut Quick steunt het Franse Institut des Rencontres de la Forme en de operatie 'Jump ta forme!' (Spring je fit), georganiseerd in samenwerking met steden die zich inzetten voor het Franse nationale voedings- en gezondheidsplan Programme National Nutrition Santé (PNNS). Doelstelling: sport en lichaamsbeweging promoten bij kinderen van 7 tot 10 jaar in de stedelijke volkswijken waar een zittende levensstijl het meest voorkomt.

2004

Plezier en evenwicht gaan wel degelijk samen

Lancering van het programma Smaak & Voeding dat is opgesteld rond duidelijke doelstellingen: consumenten volledig transparante informatie verstrekken, een gevarieerde en kwaliteitsvolle voeding bevorderen en jongeren aanzetten tot een gezonde levensstijl. Voortaan zijn op de verpakkingen voedingsetiketten terug te vinden met vermelding van de hoeveelheid calorieën, eiwitten, vetten, koolhydraten en zout die een product bevat en de verhouding ervan ten opzichte van de dagelijkse voedingsbehoeften van elke persoon: mannen, vrouwen of kinderen. Sinds 2005 bevatten de sauzen van de tijdelijke hamburgers nooit meer dan 30 % vet. Sinds 2007 wordt er geen zout meer op de frietjes gestrooid.

1993

Ons logo

Gestileerde witte Q in een rode rechthoek op een witte achtergrond. De rechthoek omvat het logo en de naam "Quick".

1993

Quick en de planet

Oprichting van de dienst Kwaliteit en Milieu. Quick maakt strategische en verantwoorde keuzes om de natuurlijke hulpbronnen te beschermen en de ecologische voetafdruk van zijn activiteiten te beperken. In 1996 maakt polystyreen in de vervaardiging van de verpakkingen definitief plaats voor geheel biologisch afbreekbaar, composteerbaar en recycleerbaar karton, wat de afvalberg drastisch verkleint.

1991

Ons logo

Hetzelfde logo als ervoor, maar de witte vierhoek is gestileerder uitgevoerd.

1987

Ons logo

Gestileerde witte Q in een rode vierhoek op een wit vlak met dezelfde vierhoekige vorm waarin in het rood de naam "Quick" staat. De letters GB en de vermelding "Hamburger restaurant" zijn verdwenen.

1987

Kindvriendelijk restaurant

In hetzelfde jaar lanceert Quick de Magic Box, een menu bestaande uit een hamburger, een portie frietjes, een drankje en een speelgoedverrassing, en de eerste speelruimte speciaal voor de allerkleinsten. In 1996 zal Quick een voortrekkersrol spelen door drinkyoghurt in zijn kindermenu te introduceren. In 2004 komt er een speciaal aanbod voor de oudere kinderen tot stand, het Menu Top.

1983

Verse producten veroveren de kaart

Volwaardige maaltijdsalades verschijnen op de kaart. Gevolgd door mineraalwater als alternatief voor frisdrank in 1988, verse fruitsalade in 1992 en yoghurt in het aanbod voor volwassenen in 1998.

1982

Ons logo

Gestileerde oranje Q met daarin de letters GB in een witte rechthoek met oranje rand op een witte achtergrond. De naam "Quick" staat in het zwart en wordt gevolgd door de vermelding "hamburger restaurant".

1981

Quick lanceert de drive-in

Tien jaar na de oprichting opent Quick in Waterloo (België) zijn eerste restaurant met bediening achter het stuur en vindt het merk de term 'drive-in' uit. Het Engelse 'drive through' was voor veel Europeanen moeilijk uit te spreken. Het concept is zo nieuw dat aan de klanten moet worden uitgelegd hoe deze nieuwe service werkt, namelijk dat ze een bestelling kunnen doorgeven zonder uit de auto te komen, en dat van het begin tot het einde van de bestelling.

1980

Begin van de internationale uitbreiding

Op 7 juli zet Quick zijn eerste stappen op Frans grondgebied met de opening van een restaurant in Aix-en-Provence op de Cours Mirabeau. Daarna volgen het Groothertogdom Luxemburg in 1982 en ook Duitsland, Groot-Brittannië, Italië, Nederland, Réunion, Rusland, Nieuw-Caledonië en, wat later, Martinique.

1978

Franchise in Bascule

In november opent de eerste franchisenemer een Quick-restaurant in de Brusselse wijk Bascule. In Frankrijk wordt het eerste franchiserestaurant in 1991 geopend in Flins-sur-Seine. In 2015 wordt 75 % van het netwerk uitgebaat door franchisenemers, d.w.z. onafhankelijke ondernemers.

1975

Verovering van de stadscentra

Het park telt 5 restaurants die allemaal buiten de bebouwde kom liggen. Om nieuwe klanten aan te trekken, stapt Quick af van het Amerikaanse model dat zich beperkt tot ontwikkeling in de stadsrand. Het merk besluit zich te vestigen in het centrum van Brussel, Gent, Luik en Antwerpen. Een primeur! 'De restaurants van de vrijheid' zoals de keten ze zelf noemt, vallen in de smaak. Quick groeit in de ogen van het publiek uit tot een echt restaurant en wordt niet langer als snackbar gezien.

1971

De eerste stappen in België

Op 2 juli opent de eerste Quick zijn deuren in Schoten, nabij Antwerpen. Een tweede restaurant volgt in hetzelfde jaar in Waterloo, ten zuiden van Brussel. Ze zijn gevestigd op de parking van de GB-hypermarkten. Het is een extra service die GB aanbiedt om de klanten van zijn supermarkten aan zich te binden. In tegenstelling tot selfservicerestaurants zijn de voedingswaren hier verpakt, ook wanneer ze ter plaatse worden verbruikt. Het concept is zo nieuw dat de klanten aan de kassa een beknopte handleiding meekrijgen.

1971

Ons logo

Gestileerde oranje Q met daarin de letters GB in een witte rechthoek op een donkerrode ondergrond. De naam "Quick" staat eveneens in het oranje.

1968

De inspiratie

Tijdens een van hun studiereizen in de Verenigde Staten overwegen Maurice Cauwe, voorzitter van de distributiegroep GB, en zijn rechterhand Jacques Dopchie om het fastfoodconcept dat in Amerika al sinds de jaren 1940 een groot succes kent, in Europa in te voeren. In 1970 wordt Quick Restaurants opgericht.